torstai 3. kesäkuuta 2010

Pyörällä ja marssien

Alkuviikko hujahti, eikä mahdollisuutta tai aikaakaan kirjoitteluun suuremmin ollut. Kasarmin wlan oli alhaalla pari päivää ja loppuviikosta aikaa vei RJ2. Kerätäänpäs kuitenkin tilannetta taas kerran kunnolla nippuun yhdellä tekstillä.

Sunnuntai kului normaalisti. Alaselkä ei näyttänyt elonmerkkejä kun aamupäivällä saavuttiin Vammalaan, vaan sama kärvistely keppien kanssa jatkui kuin lauantainakin. Kolme väylää jaksoin edes yrittää, jonka jälkeen scouttailin maastoja turistina bägi selässä. Muutamia lähestymislyöntejä tuli reenattua, sillä ilman kiertävää selkää nekin onnistuivat jotenkin. Puolen lenkin jälkeen kaikki kolme suuntasivatkin jo takaisin autolle; Isä, minä ja Sisu. Päivällä lounastettiin yhdessä kotona, eikä iltapäivällä jaksanut oikein muuta kuin kuluttaa aikaa rauhallisesti. Illalla ajo takaisin Tikkakoskelle sujui tavalliseen tapaan.

Maanantai hommailtiin mäellä ilman sen suurempia ihmeellisyyksiä. Ilma tuntui suosivan ja lähestyvä Kesäkuu näytti starttaavan hyvin. Illalla käytiin reippaalla lenkillä, vaikka pohkeet tuntuivatkin hieman jäisiltä edelleenkin. Venyttely olisi tietenkin vaihtoehto. Tiistai kului osaksi mäellä, mutta iltapäivästi hoidettiin myös valmistelut viikon kohokohdalle, ryhmänjohtajatutkinto kakkoselle. Keskipäivällä pidettiin myös briefi tulevasta, jolloin selvisi että allekirjoittanut oli valittu ryhmänjohtajaksi elson marssiryhmälle. Illalla hoidettiin reppu kisakuntoon ja suunnattiin yöpuulle odottavin ja ehkä jännittyneinkin mielin. Keskiviikko käynnistyi aamureippailulla ja venytyksillä, jonka jälkeen suunnattiin nopeasti aamupalalle. Viimeisten valmisteluiden jälkeen suunnattiin alakertaan kuittamaan turvaliivit ja kartta. Reput sidottiin kiinni pyöriin ja ennen kahdeksaa ensimmäinen marssiryhmä oli valmis ''ladulle''. Kahdeksalta lähdettiin kohti Uuraista ja sieltä sitten eteenpäin. Muutaman vesitankkauksen ja yhden pyörärikon jälkeen oltiinkin 40km lähtöpaikasta, puolivälin lounastauolla. Tunnin pakollisen tauon jälkeen suunnattiin takaisin kohti Tikkakoskea jalat sopivan lämpiminä. Kesken paluumatkan yhden taistelijan oli jätettävä leikki kesken, mutta loppu porukka jatkoi taivaltaan loppuun saakka. Iltapäivä hoidettiin uimarannan maastossa. Syötiin, pystytettiin teltat ja huilattiin. RJ2 oli ohi ja kaikki tuntuivat helpottuneilta. Nukkumaan mentiin jo aikaisin, sillä torstaiset johtamistehtävät tarvitsisivat energiaa. Mutta suunnitelma muuttuikin radikaalisti kolmelta aamuyöllä. Teltat koottiin ja vartin päästä suunnattiinkin jo takaisin sisälle kassun alaovista. Telttakamat pois kannosta, nopea vesipullojen täyttö, uusi kartta meikäläiselle ja taas mentiin. Aamuyön jalkamarssi oli keskipitkä 16km jonka loppupuolella pidettiin pakollinen puolituntinen taukoa aamupalan nauttimiseen lomassa. Lopun neljä kilometriä kassulle olikin aika hujahduksessa ohi. Puoli seitsemältä oli vuorossa vielä henkinen testi, kun ryhmänjohtajalle tarjottii kolmatta karttaa ja uutta marssireittiä, mutta lähtöovella kerrottiinkin että nyt RJ2 oli todellakin suoritettu. Kokonaiskilpailun kakkospaikka kuuden ryhmän joukosta oli suhteellisen suuri yllätys. Nopean suihkun ja tavaroiden järjestämisen jälkeen olikin aika lisäunien. Lounaalle piti nousta ja vähäsen hontelona linja lähtikin kohti mukea. Kahdeltatoista hoidettiin harjoituksen palaute, eikä positiivisen palautteen kuuleminen niin ryhmän kuin ryhmänjohtajankin osalta haitannut lainkaan. Iltapäivällä reenattiin vielä huomista lippujuhlaa ja virsilaulua, jonka jälkeen päästiinkin valmistautumaan päivälliseen. Viideltä olin jo valmis tilailemaan pizzaa, mutta täytyy varmaankin lähteä vielä vähän pelailemaan vlk-säbää. Huominen onkin melkein vain lippujuhlaa ja viikonloppu tulee oleiltua taas täällä. Saa nähdä paljonko 80 poljettua ja 16 marssittua kilometriä alkaa tuntumaan jaloissa, mutta onneksi ensi viikko on helppo.

PS. Piti avata uutta blogia jo tiistaina, ensimmäisenä päivänä Kesäkuuta, mutta toisin kävi. Nyt kuitenkin avaan pitkän aikaa pyöritellyn interrailblogin. Ajatuksena on mahdollistaa reittisuunnittelun seuraaminen kirjoitusten kautta. Kirjoittajia on tällä haava 3kpl, vaikka lisääkin varmasti tulee reissun lähestyessä. Osoite on http://kohtiinterrailiajasenyli.blogspot.com/ joten suosikkilistaan vain, toivottavasti lukuintoa riittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti